Πολιτική κατά της παρενόχλησης και εκφοβισμού

Πολιτική κατά της παρενόχλησης και εκφοβισμού
1. Εισαγωγή & Σκοπός
Η εταιρεία δεσμεύεται στην εξάλειψη κάθε μορφής βίας και παρενόχλησης στο εργασιακό περιβάλλον, ιδίως της σεξουαλικής παρενόχλησης, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του Ν. 4808/2021. Η πολιτική αποσκοπεί στη δημιουργία ενός χώρου εργασίας όπου προάγεται η αξιοπρέπεια, ο σεβασμός και η ισότητα.
2. Επιμέρους Σκοποί
- Ενημέρωση προσωπικού για έννοιες και δικαιώματα σχετικά με την παρενόχληση.
- Προαγωγή της ισότητας και της μη διάκρισης.
- Ενίσχυση της συνεργασίας διοίκησης - εργαζομένων.
- Ενθάρρυνση συμμετοχής στην πρόληψη.
- Άμεση προστασία θυμάτων και αποτροπή αντιποίνων.
3. Δήλωση Δέσμευσης
- Απαγόρευση κάθε μορφής διάκρισης, παρενόχλησης ή σεξουαλικής παρενόχλησης.
- Υποχρέωση εχεμύθειας όλων των εμπλεκομένων.
- Μηδενική ανοχή – επιβολή κυρώσεων (έως και απόλυση).
- Διασφάλιση εμπιστευτικότητας και ταχείας αντιμετώπισης καταγγελιών.
4. Πεδίο Εφαρμογής
Αφορά όλους τους εργαζόμενους, εξωτερικούς συνεργάτες, μαθητευόμενους και όσους συνεργάζονται με την εταιρεία.
5. Ορισμοί & Μορφές Παρενόχλησης
Παρενόχληση: Οποιαδήποτε ανεπιθύμητη συμπεριφορά που προσβάλλει την αξιοπρέπεια.
Σεξουαλική παρενόχληση: Λεκτικές, μη λεκτικές ή σωματικές πράξεις σεξουαλικής φύσης χωρίς συναίνεση.
Ενδεικτικές μορφές:
- Παρενόχληση/εκφοβισμός: Φήμες, υποτιμητικά σχόλια, απομόνωση, κριτική, εξευτελισμός.
- Σεξουαλική παρενόχληση: Αγγίγματα, σεξιστικά σχόλια, υπονοούμενα, πίεση για σχέση, ανεπιθύμητα μηνύματα, άσεμνα αστεία.
6. Οδηγίες Πρόληψης & Αντιμετώπισης
Α. Πρόληψη:
- Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση.
- Αποφυγή σχολίων ή πράξεων με βάση φύλο ή σεξουαλικότητα.
- Καθορισμός προσωπικών ορίων και σεβασμός αυτών.
- Συνεργασία με διοίκηση για εφαρμογή της Πολιτικής.
Β. Αντιμετώπιση:
- Μη απόκρυψη ή αγνόηση των περιστατικών.
- Αντιμετώπιση του δράστη ψύχραιμα.
- Τήρηση ημερολογίου περιστατικών.
- Ενημέρωση του «Προσώπου Αναφοράς».
- Χρήση τυποποιημένου εντύπου καταγγελίας.
7. Ευθύνες της Εταιρείας
Α. Διασφάλιση Περιβάλλοντος:
- Πρόληψη και άμεση παρέμβαση.
- Υποχρέωση για μη επανάληψη περιστατικών.
- Υποστήριξη θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας.
Β. Μέτρα Πρόληψης:
- Κοινοποίηση πολιτικής.
- Ενίσχυση κουλτούρας σεβασμού.
- Ενημέρωση για νομικά δικαιώματα και τις απαγορευμένες συμπεριφορές.
8. Διαχείριση Καταγγελιών
Α. Εσωτερική/Ανεπίσημη Διαδικασία:
- Υποβολή παραπόνου στο «Πρόσωπο Αναφοράς».
- Εμπιστευτικότητα και διαμεσολάβηση.
- Καταγραφή και παρακολούθηση της υπόθεσης.
Β. Εσωτερική/Επίσημη Διαδικασία:
- Υποβολή γραπτής καταγγελίας.
- Διερεύνηση από Τριμελή Επιτροπή.
- Επιβολή μέτρων (σύσταση, μετακίνηση, πειθαρχικά, απόλυση).
- Αποτροπή αντιποίνων ή ψευδών καταγγελιών.
Γ. Ποινική/Αστική Διαδικασία:
- Προσφυγή σε Αστυνομία, ΣΕΠΕ ή Συνήγορο του Πολίτη.
- Δεν επηρεάζεται το δικαίωμα προσφυγής σε ένδικα μέσα.
9. Πρόσωπο Αναφοράς
Ορίζεται ο επιχειρησιακός διευθυντής Κωνσταντίνος Καρακαξίδης, υπεύθυνος για καθοδήγηση, καταγραφή και παρακολούθηση όλων των σχετικών θεμάτων και διαδικασιών.