Πολιτική κατά της παρενόχλησης και εκφοβισμού

Untitled new Document

Πολιτική κατά της παρενόχλησης και εκφοβισμού 

1. Εισαγωγή & Σκοπός

Η εταιρεία δεσμεύεται στην εξάλειψη κάθε μορφής βίας και παρενόχλησης στο εργασιακό περιβάλλον, ιδίως της σεξουαλικής παρενόχλησης, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του Ν. 4808/2021. Η πολιτική αποσκοπεί στη δημιουργία ενός χώρου εργασίας όπου προάγεται η αξιοπρέπεια, ο σεβασμός και η ισότητα.

2. Επιμέρους Σκοποί

- Ενημέρωση προσωπικού για έννοιες και δικαιώματα σχετικά με την παρενόχληση.

- Προαγωγή της ισότητας και της μη διάκρισης.

- Ενίσχυση της συνεργασίας διοίκησης - εργαζομένων.

- Ενθάρρυνση συμμετοχής στην πρόληψη.

- Άμεση προστασία θυμάτων και αποτροπή αντιποίνων.

3. Δήλωση Δέσμευσης

- Απαγόρευση κάθε μορφής διάκρισης, παρενόχλησης ή σεξουαλικής παρενόχλησης.

- Υποχρέωση εχεμύθειας όλων των εμπλεκομένων.

- Μηδενική ανοχή – επιβολή κυρώσεων (έως και απόλυση).

- Διασφάλιση εμπιστευτικότητας και ταχείας αντιμετώπισης καταγγελιών.

4. Πεδίο Εφαρμογής

Αφορά όλους τους εργαζόμενους, εξωτερικούς συνεργάτες, μαθητευόμενους και όσους συνεργάζονται με την εταιρεία.

5. Ορισμοί & Μορφές Παρενόχλησης

Παρενόχληση: Οποιαδήποτε ανεπιθύμητη συμπεριφορά που προσβάλλει την αξιοπρέπεια.

Σεξουαλική παρενόχληση: Λεκτικές, μη λεκτικές ή σωματικές πράξεις σεξουαλικής φύσης χωρίς συναίνεση.

Ενδεικτικές μορφές:

- Παρενόχληση/εκφοβισμός: Φήμες, υποτιμητικά σχόλια, απομόνωση, κριτική, εξευτελισμός.

- Σεξουαλική παρενόχληση: Αγγίγματα, σεξιστικά σχόλια, υπονοούμενα, πίεση για σχέση, ανεπιθύμητα μηνύματα, άσεμνα αστεία.

6. Οδηγίες Πρόληψης & Αντιμετώπισης

Α. Πρόληψη:

- Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση.

- Αποφυγή σχολίων ή πράξεων με βάση φύλο ή σεξουαλικότητα.

- Καθορισμός προσωπικών ορίων και σεβασμός αυτών.

- Συνεργασία με διοίκηση για εφαρμογή της Πολιτικής.

Β. Αντιμετώπιση:

- Μη απόκρυψη ή αγνόηση των περιστατικών.

- Αντιμετώπιση του δράστη ψύχραιμα.

- Τήρηση ημερολογίου περιστατικών.

- Ενημέρωση του «Προσώπου Αναφοράς».

- Χρήση τυποποιημένου εντύπου καταγγελίας.

7. Ευθύνες της Εταιρείας

Α. Διασφάλιση Περιβάλλοντος:

- Πρόληψη και άμεση παρέμβαση.

- Υποχρέωση για μη επανάληψη περιστατικών.

- Υποστήριξη θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας.

Β. Μέτρα Πρόληψης:

- Κοινοποίηση πολιτικής.

- Ενίσχυση κουλτούρας σεβασμού.

- Ενημέρωση για νομικά δικαιώματα και τις απαγορευμένες συμπεριφορές.

8. Διαχείριση Καταγγελιών

Α. Εσωτερική/Ανεπίσημη Διαδικασία:

- Υποβολή παραπόνου στο «Πρόσωπο Αναφοράς».

- Εμπιστευτικότητα και διαμεσολάβηση.

- Καταγραφή και παρακολούθηση της υπόθεσης.

Β. Εσωτερική/Επίσημη Διαδικασία:

- Υποβολή γραπτής καταγγελίας.

- Διερεύνηση από Τριμελή Επιτροπή.

- Επιβολή μέτρων (σύσταση, μετακίνηση, πειθαρχικά, απόλυση).

- Αποτροπή αντιποίνων ή ψευδών καταγγελιών.

Γ. Ποινική/Αστική Διαδικασία:

- Προσφυγή σε Αστυνομία, ΣΕΠΕ ή Συνήγορο του Πολίτη.

- Δεν επηρεάζεται το δικαίωμα προσφυγής σε ένδικα μέσα.

9. Πρόσωπο Αναφοράς

Ορίζεται ο επιχειρησιακός διευθυντής Κωνσταντίνος Καρακαξίδης, υπεύθυνος για καθοδήγηση, καταγραφή και παρακολούθηση όλων των σχετικών θεμάτων και διαδικασιών.