Κόκκινα φρούτα

Στα κόκκινα φρούτα συγκαταλέγονται τα κόκκινα σταφύλια, τα βατόμουρα, τα σμέουρα, τα δαμάσκηνα, τα σύκα, οι φράουλες και οι διάφορες ποικιλίες φραγκοστάφυλου.

Τα κόκκινα φρούτα αποτελούν εξαιρετικές πηγές αντιοξειδωτικών ουσιών, με αποδεδειγμένα οφέλη στην καταπολέμηση των επιβλαβών ελευθέρων ριζών. Συγκεκριμένα, τα σμέουρα (raspberries) συγκαταλέγονται στα φρούτα με τις περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες καθώς έχουν διπλάσια αντιοξειδωτική δράση από τη φράουλα, 2½ φορές μεγαλύτερη από το πορτοκάλι και δεκαπλάσια από την ντομάτα. Αυτή η αντιοξειδωτική τους δράση οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικά όπως οι πολυφαινόλες, οι ανθοκυανίνες και τα φλαβονοειδή.

Επιπλέον, στα αντιοξειδωτικά των κόκκινων φρούτων πρέπει να προστεθεί και η αντιοξειδωτική ικανότητα της βιταμίνης C, η οποία περιέχεται σε πολλά από αυτά, όπως στα βατόμουρα (blackberries), τα μύρτιλλα (blueberries), τα σμέουρα (raspberries), στα μαύρα φραγκοστάφυλα (blackcurrant) και τις φράουλες. Ο χυμός του κόκκινου σταφυλιού έχει βρεθεί ότι βρίσκεται στην κορυφή της αντιοξειδωτικής ικανότητας, καθώς είναι αυτός που έχει τη μεγαλύτερη ποικιλία σε φλαβονοειδή αντιοξειδωτικά συστατικά. Όσον αφορά τα δαμάσκηνα και τα σύκα, τα δύο αυτά φρούτα περιέχουν μεγάλη ποικιλία από αντιοξειδωτικές ουσίες, αλλά και συγκεντρώνουν υψηλή περιεκτικότητά σε φυτικές ίνες βοηθώντας στην ομαλή λειτουργία του εντέρου, γι' αυτό και συχνά συστήνονται για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Τέλος, έχει βρεθεί ότι ο χυμός του κόκκινου φραγκοστάφυλου (cranberries) βοηθά στην πρόληψη και αντιμετώπιση των ουρολοιμώξεων, ενώ τα βατόμουρα περιέχουν μια ουσία που βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου αλλά και στη μείωση της χοληστερόλης του αίματος.

Tip:
Απολαύστε τις ευεργετικές δράσεις των κόκκινων φρούτων όλο το χρόνο, απολαμβάνοντας καθημερινά ένα ποτήρι από τον χυμό τους είτε επιλέγοντας ξερά κόκκινα φρούτα ή κατεψυγμένα.

 

από την Ελευθερίου Σοφία
Κλινική Διαιτολόγο - Διατροφολόγο